תאורת פנים

תאורת פנים בתוך הדירות שלנו זה אחד מהנושאים החשובים ביותר והוא זה שיכול לתת ולשנות אופי לחללים. אז למה כל כך הרבה פעמים הוא נידה לסוף העבודות בלי שניקח בחשבון את החשיבות של תכנון מראש ובצורה מעמיקה של התאורה?
תאורה טובה אינה רק להשיג רמה מסוימת, כך שתאפשר לנו לבצע כל סוגי הפעולה, תאורה טובה תאפשר לשנות כל אחד מהחללים הפנימיים ולהדגיש את "ארשת הפנים" שלו.
ישנם 2 גורמים: גוון אור וכמות תאורה. גוונים חמים יהיו קשורים לרמות נמוכות של תאורה, כמו שקיעת השמש שעם מעט תאורה מקושרת לצבעים חמים כמו אדום-צהב. כמו כן חדר ניתוחים מקבל רמות מאוד גבוהות של תאורה ובגוונים קרים במיוחד (לבן-כחול).
מקור אור חם נוטה לגרום לנו לרגיעה ומקור אור קר נוטה להמריץ ולעורר.
בסיכום, היתרון של תאורה מלאכותית מול הטבעית הינו שניתנת לשליטה בעוצמתה תלוי בצרכים שלנו. בזמן התכנון של התאורה אלינו לשאול איפה, למה וכמה נדרשת, ובהתאם אפשר ליצור מצבים שונים עם תאורה שישנו את ההויה של החדרים הפנימיים.

קטגוריות תאורה

תאורה כללית

זאת סוג תאורה נטו פונקציונלית. בדרך כלל מסיגים את התאורה ע"י גופים תלויים או צמודים תקרה. ממליצה שימוש בכמה מקורות אור במקום גוף גדול במרכז החלל.
בזמן תכנון התאורה הכללית יש לשים לב על ניגודים חזקים בין חדרים ובמיוחד בין פרוזדורים ומדרגות ע"י "דימר" או עמעם כך שאפשר לבחור תאורה יותר עזה ליותר חיות החדר או יותר חלשה שנוטה להרגיע.

 

תאורה נקודתית

זאת תאורה יותר עזה שמטרתה להאיר פונקציה מסוימת. הינה תאורה נוספת לכללית שמכוונת למקום מדויק כמו ראש המיטה, שולחן האוכל או פינה בסלון תוך שמשאירה את יתר החלל בצל.
בדרך כלל לסוג תאורה זאת משתמשים במנורת רגל או שולחניות באזורים מוקדשים לקריאה או כתיבה וגופי קיר לאזור איפור וגילוח, או אזור משחקים.

 

תאורת חשיפה

סוג תאורה שמכוון יותר ליצירת "אפקט תיאטרלי" מאשר הפרקטיות שלה. אפשר לחפש צבע או נושא כדי לתת "נגיעה מיוחדת", והיא הכוכבת ומרכז תשומת הלב.
משתמשים בנורות חמות או בנרות שעם התנועה שלהם מעבירים תחושה של תאורה חייה.

 

תאורה דקורטיבית

משתמשים בה כדי להדגיש את הפרטים של החפץ המואר, למשל צמח, תמונה או פסל. בשונה מתאורת חשיפה, פה הדגש הוא על החפץ. ניתן להשתמש גם כן כדי להאיר ולהדגיש את האפקטים של האדריכלות, כמו קיר בטיח מיוחד שנותן תחושה דרמטית מאוד.